tirsdag 26. oktober 2010

Sosiale medier og høytrykksutstyr

Gårsdagen tilbrakte jeg i Stavanger. Der jeg holdt et foredrag om sosiale medier for avdelingskontoret og fikk se og høre om det nye høytrykksutstyret som vil muliggjøre helt nye metoder for prosessering av mat, slik at maten kan bli både sunnere og tryggere. Ved å bruke høytrykk kan man øke holdbarheten uten å bruke tilsetningsstoffer og samtidig beholde næringsstoffene og vitaminene. Dette åpner for mange nye matinnovasjoner, og jeg gleder meg til å følge utviklingen. Skal skrive en artikkel om utstyret og dets muligheter, som blir publisert i neste Matnyttig, og da blir det mer info her på bloggen også.

Men tilbake til mitt foredrag. Etter en generell innledning om hva som ligger i begrepet sosiale medier, et begrenset utvalg definisjoner og litt om landskapet, gikk jeg over til en mer spesifikk presentasjon av hvor Nofima befinner seg, hva vi har valgt å satse på så langt og hvorfor.

Og etterpå når jeg fikk spørsmål om jeg kunne sende presentasjonsslidene, var naturligvis svaret at jeg legger dem ut på Slideshare:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar